Investeringskapital – at sætte Brand kapital og humankapital ovenfor arbejdskapital eller fysisk kapital

Når du starter din egen virksomhed, begår du investerer din tid, talent og ressourcer i virksomheden til at gøre det lykkes. Du godkender en udgiftsplan; du spørge banken, kreditkortselskabet, venner, familie, medarbejdere, at tilføre virksomhederne til at følge din forretningsplan og gennemføre din marketingplan. Der er mere til det. Du skal afgøre, hvor du kan adskille din virksomhed fra konkurrencen, så hvor skal du investere mest ressourcer? For at samle de mest fleksibilitet, jeg foreslår, at dit investment prioriteter bør være: Brand kapital og humankapital, efterfulgt af driftskapital med fysisk kapital i bunden af listen.

Brand kapital: Invester mest i dit marked og afsætning til dem. Op foran kunne dette blot være fokus på en lille gruppe af kundeemner. Økonomi at gøre dem godt tilfredse kunder. Så meget, at de giver testimonials eller blive talsmænd for din fremtidige salg. Husk, at høj værdi overføres ved hjælp af relationer.

Menneskelig kapital: Dette er dit hold og deres track record kommer om bord. Kun leje stjerner, uanset hvad. Kun ansætte eksperter i nøgleroller i din virksomhed. For andre positioner, kigge efter stort talent du kan forme til din vision, og bevæge sig til at opfylde virksomhedens behov.

Desuden opbygge en stellar bestyrelsen for rådgivere eller bestyrelsen. En bestyrelse af rådgivere vil normalt hjælpe dig gratis, der henviser til, at en bestyrelse er betalt. Centrale er at engagere tænkte ledere i din niche, der bliver tidlige adopters af dit produkt eller service og fortaler for dig til deres betydelige netværk.

Arbejdskapital: Investere minimalt her, fordi der er ingen merværdi til virksomheden eller produktet. Binde penge i stedet for at bruge kredit kan faktisk langsom din tid til markedet. Dette kunne være en kritisk timing fejl, hvis din konkurrence er racing du til markedet.

Fysisk kapital: Investere minimalt her fordi mursten og mørtel ikke sælge produktet. Ja, du har brug for et tag og vinduer, der ikke lækker (jeg har arbejdet med mange nystartede i de gamle Møller hvor arbejdsstation layout var baseret på lækager og drypper.). Du skal ikke være en gnier. Og du har brug for udstyr, teknologier og bekvemmeligheder, der vil gøre alle yderst produktiv. Omkostningseffektivitet skal vejes her også.

Når du investerer i din virksomhed, erkende at du ikke kan styre alt, men du kan administrere værdi ligningen for hver investering. Sørg for værdi til din virksomhed er fremragende, så du kan vinde forretninger med hvert salg.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *